Cesvaines piedzīvojumu rallijs
jeb mana debija autosportā
Iesākumā:
Un Gints teica:
Tu tak esi fizmate! Tur viena formula jāmāk no galvas v=s/t, un jāmežģī
visos virzienos (kopā trijos). Viss. Pārējais ir tīrais nieks, jūra līdz ceļiem :)))
Izmaksas: varbūt, ka zobi jākar vadzī uz mēneša beigām, tā Cesvaine ir tālu, es tur nekad
neesmu bijis....:P
Es padomāju, klusībā pašausminājos un ... piekritu, iekritu, un viss sākās!
************************************************************
Rezultātā: :))))) Podi bezgalīgi! 8 P Man vajadzēja savu pusstundu nostāvēt
pie rezultātu stenda, lai aptvertu, ka esam varējuši apsteigt dažu labu zinošāku
un labāk apbruņotu ekipāžu!!!! : ))))))
Vispār vienkārši gribās padalīties ar to prieku, kas rodas blondīnei dabūjot
pilnīgi necerēti pirmo vietiņu RALLIJĀ! Lai arī amatieru, bet tomēr! Lielākie
nopelni, neapšaubāmi, pienākas pilotam, bet, tik pat neapšaubāmi, man bija
neskaitāmas iespējas salaist visu pasākumu galīgā sviestā, ko es, dīvaini,
bet tomēr neizmantoju... : ))))
Apsveikumus, ziedus un orķestrus esam ar mieru saņemt arī ar novēlošanos!!!!! : )))
PALDIES ORGANIZATORIEM! : )
P.s. Ar to sapelnījām 4 ziemas riepas, maizīšcepamo umparikti un sienas pulksteni,
arī 2 šampāniešus... : ))) Tobrīd vēl nezināju, bet tāds balvu fonds ir absolūti
neraksturīgs amatieru un pat ne amatieru rallijiem. Lai tur kā, visas iepriekš minētās
mantiņas tiek sparīgi izmantotas un novērtētas - tātad nonākušas īstajās rokās : )
************************************************************
Mazliet par rallija norisi:
Dalībniekiem tiek izdalītas leģendas - tajās redzami orientieri (pagriezieni utml.)
un ar bultiņu norādīts, kādā virzienā jābrauc līdz nākošajam orientierim.
Kāda aptuveni izskatās leģenda un kā ar to rīkoties - var izlasīt šeit:
http://www.4rati.lv/cgi-bin/main.py?sh_url=18
Vismaz es pirms šīm sacensībām rūpīgi biju šo materiālu izstudējusi...:)
Šajā rallijā jānobrauc bija apmēram 130 km kopā pa visiem posmiem. Kā nepieredzējuši
dalībnieki, ar ķiverēm galvās braucām ne tikai slalomus, bet arī regularitātes
braucienus (tos laikam varēja braukt bez ķiverēm). Varētu teikt, ka tieši pods
galvā man atstāja neizdzēšamus iespaidus, jo bija nežēlīgi karsts, nomācoša spiediena
sajūta uz galvu (smaga tā ķivere, kā izrādās!), kā rezultātā pēc sacīkstēm man
nežēlīgi sāpēja galva. Nelabi paliek iedomājoties, ka tā jābrauc daudz vairāk stundas,
pie tam īpašajos tērpos un daudz, daudz skaļākā un "cietākā" mašīnā.... 8[ Mokas
lielas tomēr tiem autosportistiem....
Tātad viss pasākums sadalās vairākos posmos (PS), starp kuriem ir laika kontroles
(LK), kur iebraucot, kontrolkartē tiek atzīmēts laiks.
PS1, PS3, PS6 - tie bija sprinta-slaloma posmi, izbraucami uz laiku (jo mazāks, jo labāk,
protams) nelielā laukumā, kurā noteiktā veidā izvietotas riepas. Kāds ir izvietojums ir
zināms - dota trases "karte". Stūrmanim būtu jāspēj arī šis brauciens "nolasīt", t.i. pa
labi, pa kreisi, strauji, lēnāk, utt., utml, tomēr manos spēkos tas nebija. Pirmajā PS es
gan centos, tomēr beigās izrādījās, ka Gints neko nav dzirdējis - mana ķivere apslāpēja
pusi no tā, ko teicu, motora troksnis paveica pārējo, tāpēc atlikošos posmus tikai
iekrampējos krēslā un turēju īkšķis... : ) Pilots izrādīja savu pilotēšanas prasmi. Un
manējais pilots spīdēja tikpat spoži kā saulīte sacensību norises dienā... : ))))))
Pārējie posmi PS2, PS4, PS5 - regularitātes, t.i. tiek uzdots vidējais ātrums, ar
kādu ir jābrauc. Kaut kur nezināmā vietā ir finišs, t.i. stāv cilvēki, kas fiksē
laiku, kurā mašīna dotajā punktā iebrauc. Optimāli - iebraukt tieši tajā brīdī, kad
pēc aprēķiniem finišā iebrauktu mašīna, ja tā visu ceļu kustētos ar iepriekš uzdoto
ātrumu. Visas sekundes, kurās par ātru vai par vēlu tiek iebraukts šajā finišā, tiek
skaitītas kā soda punkti. Lielāks sods ir tad, ja tiek iebraukts par ātru. Pilnīgi
skaidrs ir tas, ka precīzi braukt tādu bezsakara vidējo ātrumu kā 48 km/h ir neiespējami
(it īpaši pie STOP zīmēm un līkumos...!), kas arī rada visa pasākuma intrigu, jo ceļi
Cesvaines apkārtnē skaisti, līkumaini, pauguraini un stūrmanim mute jāvirina gandrīz
nepārtraukti.
Stūrmaņa uzdevums ir diktēt pilotam ceļu - piem. 0.76 km būs T veida krustojums,
pagrieziens pa kreisi, kavējam ~10 sekundes, brauc ātrāk. Veikt aprēķinus - cikos
jāpiebrauc pie orientiera, lai nebūtu ne apsteidzes, ne kavējuma. Mēraparātu kļūdas
pamanīt un ieviest korekcijas savā sakāmajā utt.
Mēs braucām, izmantojot velosipēda spidometru. Spidometrs darbojās kā jau parasts
velosipēda spidometrs - rādīja nobraukto distanci, vidējo ātrumu, momentāno ātrumu.
Tas laikam arī ir viss, ko vajadzēja. Atliek tikai kārtējā PS sākumā "palaist"
spidometru, lai rēķina nobraukto distanci un lasīt leģendu. Diemžēl ar laiku
ieviešas kļūda, jo spidometrs skaita arī tos apgriezienus, kad mašīna spolē (to
viņa mēdz ļoti labprāt darīt, it īpaši uz grants ceļiem un līkumos). Šo kļūdu
tad attiecīgi jāspēj pieskaitīt vai atņemt no rādījuma, lai fiksētu, pareizo vietu leģendā.
************************************************************
Pēcgarša:
Ārkārtīgi laba! ":) Āķis lūpā! No sirds iesaku visiem pamēģināt! Sākumam var piedalīties
kādos autolistes (http://www.autoliste.lv/)
rīkotajos pasākumos. (Visi ir ĻOTI labi!) Ja rodas interese, drīkst man rakstīt un jautāt! :-) Jā,
velosipēda spidometru iesaku visiem - daudz labāk var kontrolēt ar kādu ātrumu pārvietojies.
T.i., ja policists aptur, skaidri zini, kā brauci un kas var gaidīt... Bez tam ērti braukt pēc kartes -
atliek tikai zīmīgos krustojumos "nonuļļot" distanci un izmērīt kartē, cik tad km jābrauc
līdz nākošajam pagriezienam un, ceļu vēl neredzot, jau ziņot, ka pēc 300m jānogriežas...
Ja nu rodas pastiprināta interese par ralliju (ne tikai amatieru) Latvijā un citur,
tad visi jaunumi atrodami iekš: http://www.4rati.lv/
|